Blackberry connect su Htc Touch Diamond 2

Il servizio Blackberry su cellulari e palmari non Blackberry

Blackberry connect su Htc Touch Diamond 2

Messaggioda Michael23 il 26/10/2009 18:35

Ciao a tutti, ho un problema con HTC Touch Diamond 2 con installato BB connect (ho provato varie versioni). Quando provo ad attivare la connessione alla rete mi da per alcuni istanti le seguenti informazioni in sequenza: rete disponibile, traforo di dati disponibile, non connesso. Quindi non riesco nemmeno a fare l'attivazione. Ho installato il bb connect su un Touch Diamond e lì funziona perfettamente sincronizzando le mail con il server BES Vodadone aziendale mentre con il Touch Diamond 2 non c'è nulla da fare. Qualcuno è a conoscenza di problemi su Touch Diamond 2 ?
Grazie a tutti.
Michael the greatest player ever !
Michael23
Appena arrivato
Appena arrivato

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Blackberry connect su Htc Touch Diamond 2

Messaggioda lucausee il 06/11/2009 01:27

se hai wm 6.1 funziona bbconnect 104 su xda developer c'e' la soluzione
le ho trovate leggi qua:
Instructions:
------------
- Make sure you have uninstalled blackberry connect before doing the following.

- Attached you will find a small zipped executable (EnableBBCTopaz.exe). Unzip it and copy it over to the \windows\ folder of your device.

- Open a registry editor and navigate to HKLM\init
Create a new string with the name "Launch130" and a value of "EnableBBCTopaz.exe" (without the quotes of course)
If Launch130 already exists, choose a number higher than, it doesn't really matter, just make sure it is higher than the other entries so it get started after everything else.
This makes sure the exe ist started after every softreset.

- Make a softreset, or execute the EnableBBCTopaz.exe manually.

- The program changes your model-id from "HTC-Topaz" to "HTC-Raphael" in memory

- Install Blackberry Connect like you usually do (My tests where successfull with version 4.0.0.104, 4.0.0.106 didn't work for me -- just hung up after a restart)

- After installation and the auto-reset through BBC open the BBC settings and go to the Info-Tab. Under device-name there should now be HTC-Raphael.

La visione dei link e delle immagini é riservata agli utenti registrati.
Vai alla pagina di registrazione.

Se sei già registrato puoi loggarti qui
lucausee
Appena arrivato
Appena arrivato

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Torna a Blackberry Connect